Opisy produktów do sklepów internetowych

Opisy produktów do sklepów internetowych

Masz sklep internetowy, ale opisy produktów wołają o pomstę do nieba? Nie ma ich? Są skopiowane od kogoś? Oj… Nawet się w takiej sytuacji nie przyznawaj, bo prawda jest taka, że strzelasz sobie w kolano. Ludzie czytają opisy e-commerce, a te najlepsze potrafią skłonić do zakupu nawet niezdecydowanych. Poza tym… Trzeba pamiętać o czymś takim, jak opis produktu SEO – czyli takie pisanie, by tekst zawierał kluczowe frazy. Po co? No żeby internauci znaleźli Twój produkt, a w ślad za nim i Twój sklep w Internecie.

Profesjonalne opisy produktów dla e-commerce

Piszą je z reguły copywriterzy, ale (prawie) każdy może sam zakasać rękawy i wziąć się do pracy. Punktem wyjścia musi być wyobrażenie sobie, że oto nasz produkt wyskakuje w wynikach wyszukiwania komuś, kto nic nie wie. Ani o produkcie, ani o firmie. Chcemy, aby kupił, ale przecież ani nie powącha, ani nie dotknie, nie przymierzy, nie weźmie pod światło. Ma tylko zdjęcia i opis. Zabierz mu opis – zostaną mu fotki. Dlatego profesjonalny opis do sklepu trzeba przygotować w taki sposób, by zainteresować, odpowiedzieć na najważniejsze pytania i skłonić do kliknięcia „Kup to”.

Jak przygotować opis produktu?

Jeśli masz taką możliwość, zobacz, co napisał producent. Ale, ale!!! Nie kopiuj tego pod żadnym pozorem. Musisz się wyróżniać, musisz znaleźć się wysoko w rankingach wyszukiwania, musisz zawalczyć o sprzedaż. Kopiuj – Wklej to najgorsze rozwiązanie. Przeczytaj tylko, by mieć komplet informacji merytorycznych. To twój punkt wyjścia. Co dalej? Jakie są zasady tworzenia opisów?

  • Nagłówek

Musi przyciągać uwagę i podkreślać tylko najważniejsze kwestie.

  • Pierwszy akapit

Tylko najciekawsze aspekty, najlepiej napisane w taki sposób, by wzbudzić zainteresowanie i skłonić do czytania dalej.

  • Punktory

Ludziom łatwiej się czyta informacje od punktów. Opisz zatem swój produkt od myślników, a dzięki temu zwiększysz szansę na to, że tekst zostanie doczytany do końca.

  • Edycja

Nie bój się pogrubień, by podkreślić najważniejsze aspekty produktu.

  • Styl

Trzeba go dopasować do kategorii produktów. Inaczej piszemy o kosmetykach, a inaczej o narzędziach chirurgicznych. Dlaczego? Bo mamy do czynienia z inną grupą odbiorów i trzeba stworzyć odpowiednią „atmosferę” tekstu. Lekko, zwiewnie o letnich sukienkach, ale z szacunkiem i powagą o trumnach.

  • Informacje techniczne

To najmniej romantyczna część, ale bez wymiarów i innych ważnych parametrów nie sprzedasz. To część, gdzie nie trzeba bawić się w eleganckie dobieranie słów. Ma być jasno i czytelnie.

  • Kreatywne pomysły

Jeśli masz w ofercie tysiące różnych rzeczy, to rzecz jasna może zabraknąć czasu na wymyślanie unikatowych koncepcji dla każdego z osobna. Ale przy setkach już warto. Ale nie warto za daleko odbiegać od rzeczywistości. Opis ma tylko dwa zadania: informować i zachęcać. Dobrze wykonana praca jest wówczas, gdy klient kupi, zapamięta i poleci innym

SEO opisy produktów

Można napisać prześliczny tekst, który wzrusza, porusza i przenosi góry, kiedy jest odczytany na przykład na auli. Ale nie zadziała w Internecie, bo jest pozbawiony fraz kluczowych. Co to? Hm… To jest to, co ludzie najczęściej wpisują w wyszukiwarkę, by coś znaleźć. Jak na przykład nagłówek tego akapitu: SEO opisy produktów. Czemu nie Opisy SEO produktów? No bo tak pisze mniej populacji i mam mniejszą szansę dotrze do potencjalnych odbiorców. Dlatego ważne jest, by opis zawierał kluczowe dla danej marki czy produktu słowa. Odradzam jednak stosowania fraz typu „buty tanio Gdańsk”, bo to raczej nie zachęci…

Dobre opisy produktu

To takie, które są przede wszystkim oryginalne. Nie ma mowy o ściąganiu, kopiowaniu, przepisywaniu. To naprawdę niekorzystnie wpływa na sprzedaż. Dobre opisy są kreatywne, mają jedną linię stylistyczną, są napisane ze znawstwem, ale nie trudnym – eksperckim językiem. Nie zawierają błędów, nie krzyczą do ludzi wielkimi literami, nie są pisane jasną czcionką na jasnym tle. Zawierają frazy SEO, ale tak, by pozostawała lekkość czytania. I zawierają wszystkie najważniejsze parametry.

————–

Fot.: Mediamodifier z Pixabay

Andżelika Nowak