Jak pisać bloga?

Jak pisać bloga?

Zacznę od tego, że pisanie bloga to bardzo dobry ruch sprzedażowy. W sumie niemal konieczny, jeśli chcemy zaistnieć w Internecie. Każdy wpis trzeba naszpikować frazami, które mają zadanie wyciągnąć stronę/ platformę/ e-commerce z gąszczu konkurencji. I będę szczera – nie jest ważne, jak pisać artykuły na bloga. Ważne, by w ogóle to robić. Daruj sobie podstronę z aktualnościami na WWW, bo tę rolę przejęły dzisiaj social media. Ale zainwestuj pieniądze i czas w pisanie o swoich usługach i towarach. Daj się odnaleźć. Taniej i łatwiej chyba nie można.

Jak zacząć pisać bloga?

Potrzebne jest miejsce. Osoby, które chcą pisać sobie prywatnie, dla przyjemności mogą skorzystać z darmowych platform. Ja tak zrobiłam i od kilku lat z większym lub mniejszym zacięcie piszę blog Prawo Lepszego Jutra. To moje hobby, więc w sumie jest mi wszystko jedno, gdzie pojawiają się moje wypocinki. Ale… Decydując, że będę pisała blog firmowy, blog o copywritingu – zwróciłam się z prośbą do fachowców. I podpięli go do mojej strony www.andzelikanowak.pl. I tak należy zrobić. Ludzie wpisują coś w wyszukiwarce, otrzymują ileś wyników i wśród nich jest Wasz wpis na bloga. Klikają w niego i Hop! – są na Waszej stronie WWW, gdzie prezentujecie usługi czy towary. Tak ich do siebie ścigamy.

Dobry pomysł na bloga

Zawsze chodzi o sprzedaż. I możecie oczywiście opisywać Wasze usługi czy towary. Ale można ciekawiej. Na przykład zamiast pisać, że kładziecie kafelki, to pokażcie na zdjęciach i opiszcie proces pracy na konkretnym przykładzie. To zaciekawi. Można też udzielać porad, robić wywiady, odpowiadać na najczęściej zadawane (na przykład na Facebooku) pytania, robić przeglądy, rankingi, analizy. Wszystko, co sprawi, że ludzie będą chcieli zajrzeć i nie uciekną z krzykiem po chwili. Pisanie bloga może być przyjemnością, jeśli robicie to w zgodzie ze sobą. W innym przypadku – lepiej zlecić pisanie artykułów blogowych fachowcowi. Czyli copywriterowi takiemu, jak ja i setki innych.

Zasady blogowania

Czy trzeba przypominać o dobrych manierach, unikaniu błędów i nie obrażaniu nikogo? OK, nie trzeba. Blog firmowy to miejsce, które powinno świecić przykładem. To nasza wizytówka, którą można porównać z witryną w sklepie. Zakurzony manekin bez ręki nie zachęci do odwiedzin. A zatem o bloga trzeba dbać. Oto kilka zasad, którymi się kieruję, kiedy piszę artykuły na bloga dla moich klientów.

  • Nagłówki, które są idealnymi frazami do pozycjonowania.
  • Lekki język, zero trudnych, niezrozumiałych wyrazów.
  • Poupychanie tekstu SEO, ale bez straty dla lekkości czytania.
  • Unikanie fraz, które kłują w oczy i psują cały efekt.
  • Regularne, ciekawe tematycznie wpisy.
  • Teksty niezbyt długie, tak koło 3-5 tysięcy zzs.
  • Przyjazna edycja tekstu.
  • Odciążenie treści zdjęciami lub grafiką.

I to tyle na początek. Ważne, by w ogóle zacząć. Pamiętajcie, że zawsze możecie skorzystać z udług copywritera, który będzie wiedział, jak pisać, żeby sprzedać Wasze usługi i produkty. Powodzenia!

Fot.: Obraz Sophie Janotta z Pixabay

Andżelika Nowak